Digital Ocean

EU FP7 project on integrated multimedia mixed reality system, of real time virtual diving, by web teleoperated underwater data collecting robots, diffused online and through a network of submersible simulation devices. // Digital Ocean on EU FP7-hanke, jossa tehdään virtuaaliseen mereen liittyvää tuotekehitystä.

Date

08/200911/2012. Project ended.

Funding

EU

Results

Katso Digital Ocean videot / View the Digital Ocean videos:

SeaGate FullHD

SeaGate

SeaGate Booster Race

Digital Ocean teaser

 

Partners

VIRTUALDIVE SAS; MORAINVILLIERS, France (coordinator)
MEDIATOUCH 2000; ROMA, Italy
OCEANSCAN - MARINE SYSTEMS & TECHNOLOGY LDA; PORTO, Portugal
LUDOCRAFT OY; OULU, Finland
ANTINEA FOUNDATION; CAROUGE, Switzerland
UNIVERSITE D'EVRY-VAL D'ESSONNE; EVRY, France
ASSOCIATION EPITA ECOLE POUR L'INFORMATIQUE ET LES TECHNIQUES AVANCEES; KREMLIN BICETRE, France
UNIVERSIDADE DO PORTO; Portugal
AGORA CENTER, UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ; Finland

Read more

Project Context and Objectives:
Key components of the Digital ocean project are ocean depths, underwater robots, multimedia, the internet and people around the world. Robotic technologies developed to discover the boundaries of our solar system, adapted for oceanic depths, are going to change the way people perceive the undersea. The internet, associated multimedia, communication and display appliances, are revolutionizing society, economics, politics and the very essence of our lives.

Read more:

http://cordis.europa.eu/project/rcn/97193_en.html

http://cordis.europa.eu/result/rcn/144665_en.html

 

IN FINNISH:

Tavoitteidensa suhteen hanke jakautuu neljään toisiaan tukevaan päätavoitteeseen:

  1. Robotisoitu tietojen kerääminen antaa tarkan kuvan meren pohjamuodostumista.
  2. Virtuaalinen sukeltaminen yhdistää 3D-maailmaan autenttisen kaksiulotteisen kuva- ja videomateriaalin.
  3. Sukeltamisen kestävät tietokoneet tehostavat sukeltajan todellisuutta (augmented reality) niin altaissa kuin rannoillakin.
  4. Sukeltamiseen ja meriin keskittyvä peli, joka hämärtää rajaa todellisen ja virtuaalisen välillä.

Hanke kuuluu EU-ohjelmaan, jossa tuetaan pienten ja keskisuurten yritysten tuotekehitystä. Agora Game Labin vastuualueena on pääasiassa kohta 4 eli hankkeen eri osia yhdistävän pelin suunnittelu ja toteutus. Yrityspartnerinamme tässä on oululainen Ludocraft, joka toimii tilaajana pelille.

Tarkempaa tietoa hankkeen sisällöistä ja etenemisestä löytyy projektin kotisivulta:

http://www.digitalocean.eu/

Share |