Agora-päivä 2014: World Usability Day 2014

Vuoden 2014 Agora-päivä vietetään World Usability Dayn merkeissä ja teemana on "Matkalla kohti kokemuslähtöistä bisnestä"
When Nov 13, 2014
Where Agora, Mattilanniemi 2

Two Steps Beyond Usability - Conceiving the Experience-centric Enterprise

Matkalla kohti kokemuslähtöistä bisnestä

"Kokemuslähtöinen bisnes ei ole yrityksille valintakysymys vaan jokapäiväistä todellisuutta", toteaa Agora Centerin tutkimuskoordinaattori Sacha Helfenstein. "Asiakkaiden, partnereiden, sekä firman omien työntekijöiden työn myötä syntyy päivittäin kokemuksia, jonka perusteella he määrittelevät itselleen tuotteiden ja palveluiden merkityksen, paljonko sijoittaisivat niihin, sekä kauanko pysyä uskollisena niille. Siksi ratkaiseva kysymys ei ole kokemuksien relevanssi liiketoiminassa, vaan kuinka erilaisten kokemusten todennäköisyyttä kannattaa ja voi hallinoida sekä kääntää kasvumoottoriksi."

"Saarnaamisen sijaan ohjelmamme tarjoaa konkreettisia näkökulmia kuinka kokemuskeskeistä liiketoimintaa toteutetaan. Tällä viitataan yritysarkkitehtuuriin, teknologisiin työkaluihin sekä design-otteeseen. Tämä vaatii, että katse ei kohdistu pelkästään yrityksen ulkopuolelle ja rajapinnoille, vaan myös sen omaan peilikuvaan. Kuulemme ideoita ja vastauksia sekä tutkimuspuolelta että suoraan yritysmaailman edustajilta."

Ohjelma

Tapahtuman videotallenteet ovat nyt katsottavissa Moniviestimessä.

Huom!: päivitetty ohjelma löytyy täältä

  • 11.30-12.45 (Lea Pulkkisen sali, Agora, 4. krs, B-siipi)
    Agora-päivän avaus kevyellä lounaalla. (Tallenne)
  • 13.00-15:00 (Auditorio 2, Agora, 1. krs)
    World Usability Day -keynote-esitykset
    Andrey Sirotkin (Original Lapland Roast): How to build an experience differentiation strategy for software business (Tallenne)
    Pekka Toppi (Onesto Services Oy): Enterprise Experience: kokemuksellista laatua designin, bisneksen ja teknologian avulla (Slideshare; Tallenne)
    Jani Kykyri (Oy Samlink Ab): Käyttäjälähtöinen pankin verkkopalveluiden uudistus (PDF; Tallenne)
    Vesa Porokuru (Humap Oy): Loistavan asiakaskokemuksen juuret ovat syvällä omassa organisaatiossa (PDF; Tallenne)
  • 15.00-16.15 (Agoran pääaula ja Auditorio 2Agora, 1. krs)
    Kahvitauko + posterit/yritysständit, paneelikeskustelu ja Agora-väitöskirjapalkinnon julkistus. (Tallenne)
  • 16.30- (Lea Pulkkisen sali, Agora, 4. krs, B-siipi)
    Vapaata keskustelua 

 Lisätietoja Sacha Helfensteinilta, sacha.helfenstein@jyu.fi, 050-361 5882

Share |